Dienstverlening stadhuis

Hieronder vind je meer informatie over onze dienstverlening tijdens de coronacrisis. Onze diensten werken volledig op afspraak. Bij een bezoek aan het stadhuis gelden volgende richtlijnen:

  • Tijdens een afspraak wordt slechts één persoon toegelaten (met uitzondering van minderjarigen of hulpbehoevenden).
  • Het dragen van een mondmasker is verplicht.
  • Houd steeds anderhalve meter afstand.
  • Ontsmet je handen bij binnenkomst met het aanwezige ontsmettingsmiddel.
  • ​Betalingen worden enkel via bancontact uitgevoerd.

Vreemdelingendienst (immigration service)
De dienst vreemdelingen werkt momenteel enkel op afspraak. Voor informatie kan je contact opnemen via 03 340 19 11 of via vreemdelingendienst@hoogstraten.be.
Please make an appointment for further information: 03 340 19 11 / vreemdelingendienst@hoogstraten.be.

Burgerzaken
Onderstaande producten kan je aanvragen via ons E-loket of via een digitaal aanvraagformulier:

Wij vragen je om enkel een afspraak te maken voor producten die dringend afgeleverd moeten worden. Een afspraak kan je hier online boeken of bel naar onze collega’s op het nummer 03 340 19 11. Dringende zaken zijn:

  • Aanpassen identiteitskaart na woonstcontrole
  • Erkenningen
  • Geboorteaangifte
  • Huwelijk (indien dit binnen een maand wordt voltrokken)
  • Identiteitskaart en elektronische verblijfskaarten (bij verlies, diefstal of vervaldatum binnen een maand)
  • Overlijdensaangifte
  • Reispassen (bij vertrek binnen een maand)
  • Rijbewijzen (indien dringend)
  • Wettelijk samenwonen
  • ​Aanvraag Belgische nationaliteit

Voor verdere vragen kan je contact opnemen met de dienst burgerzaken via bevolking@hoogstraten.be.

Stadsontwikkeling
De dienst stadsontwikkeling werkt momenteel enkel op afspraak. Voor informatie kan je contact opnemen via 03 340 19 11 of via ruimtelijke.ordening@hoogstraten.be.

Stadsprojecten
De dienst stadsprojecten kan je telefonisch bereiken via: 03 340 19 10 | 03 340 19 44 of via mail via: administratie.ruimte@hoogstraten.be. Volgende vergunningen en toelatingen kan je digitaal aanvragen:

Lokale economie
De dienst lokale economie werkt momenteel enkel op afspraak. Voor informatie kan je contact opnemen via 03 340 19 11 of via economie@hoogstraten.be. Vergunningen en toelatingen kunnen aangevraagd worden via onze website

Meldingen openbaar domein
Wil je een technisch probleem op het openbaar domein doorgeven (zwerfvuil, schade openbare weg, …)? Dan kan je hiervoor contact opnemen met onze stedelijke diensten via onze meldingspagina.

Parkeerverbod
Het gemeentebestuur stelt parkeerverbodsborden ter beschikking voor particulieren die gedurende 1 dag een parkeerplaats wensen vrij te houden bij voorbeeld bij een verhuis. Het aanvraagformulier kan je hier vinden. 

Toerisme Hoogstraten
Wil je graag toeristische informatie ontvangen? Dan kan je hiervoor terecht bij Toerisme Hoogstraten. Vooraf een afspraak maken is niet nodig. Meer informatie over de openingsuren en contactgegevens vind je hier. Tip: Toerisme Hoogstraten lanceerde recent een gloednieuwe webshop waar je terecht kan voor unieke Hoogstraatse cadeaus, fiets- en wandeltochten, souvenirs,…

Uitleendienst
De uitleendienst stelt aan verenigingen materiaal ter beschikking zoals tenten, nadars, geluidsinstallaties, …. Je kan deze materialen digitaal aanvragen. Meer informatie vind je op deze pagina

Wonen
Wil je graag meer informatie over duurzaam verbouwen? Hiervoor kan je telefonisch of via mail contact opnemen met de dienst wonen via 03 340 19 19 of wonen@hoogstraten. Huisbezoeken worden momenteel niet georganiseerd, maar indien gewenst is een afspraak op het stadhuis mogelijk.  Bij de dienst wonen kan je terecht voor info over:

  • Premies voor energiezuinige verbouwingen
  • duurzaam bouwen
  • huren en verhuren
  • woonkwaliteit
  • Fabrik Elentrik
  • leegstaande woningen
  • tweede verblijven
  • verwaarloosde woningen
  • energievreetbon