Als je verhuist, moet je jouw nieuwe adres binnen de 8 werkdagen aangeven bij de dienst Burgerzaken.
Je kan de verhuis pas aangeven als je ook effectief verhuisd bent.
Kom je voor de eerste keer of opnieuw in België wonen, dan moet je mogelijks je verhuis aangeven bij de dienst Vreemdelingenzaken. Meer informatie en aangifte kan je hier vinden.
Je kan de adreswijziging online melden via het digitaal loket of op afspraak langsgaan bij de dienst Burgerzaken.
Wil je de adreswijziging voor het hele gezin door geven? Dan volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
Als een niet-ontvoogde minderjarige de verblijfplaats van zijn ouders voor het eerst verlaat, moet hij/zij vergezeld zijn door iemand die het ouderlijke gezag uitoefent.
Na de aangifte controleert een wijkagent of je op het aangegeven adres je hoofdverblijfplaats hebt. Na deze controle wordt je ingeschreven en uitgenodigd om je identiteitskaart op het gemeentehuis te laten aanpassen.
Hiervoor heb je de elektronische identiteitskaart met pincode nodig. Vanaf het moment dat jouw identiteitskaart aangepast is, kan je alle andere instanties van je adresverandering op de hoogte brengen.
Jouw elektronische identiteitskaart met de pincode.
Voor de verhuis van een minderjarige moeten volgende documenten worden meegebracht
Of wederzijds akkoord van de ouders
Of de gerechtelijke beslissing
Of de notariële akte
Hoogstraten bestaat uit verschillende politiewijken, waarbij elke politiewijk beschikt over een eigen wijkagent.