Hoofdverblijfplaats (attest)
Hoofdverblijfplaats met historiek in Hoogstraten (attest)
Inhoud
Een attest van hoofdverblijfplaats bevestigt je hoofdverblijfplaats op een specifiek adres in de gemeente.
Het attest bevat:
- naam en voornamen
- geboortedatum en -plaats
- adres
- burgerlijke staat
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer je op het adres woont
Je kan ook een attest van hoofdverblijfplaats aanvragen met een overzicht van al je vorige hoofdverblijfplaatsen (historiek).
Hoofdverblijfplaats met volledige historiek (attest)
Wie kan dit attest aanvragen?
- jij
- jouw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen): als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Je kan het attest van hoofdverblijfplaats opvragen tijdens de openingsuren aan het onthaal.
Als je beschikt over een elektronische identiteitskaart, kan je het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken. Dit via:
- 'Mijn dossier' (de online toepassing van het Rijksregister)
- 'Mijn Burgerprofiel' (de online toepassing van de Vlaamse overheid)
- Het e-loket van jouw gemeente
Attest hoofdverblijfplaats
Jouw elektronische identiteitskaart of verblijfsvergunning
Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:
- een volmacht van de betrokkene
- een kopie van zijn/haar elektronische identiteitskaart
- jouw elektronische identiteitskaart