Wat
Bij de verkoop van een woning moet je stedenbouwkundige informatie ter beschikking stellen aan de koper. Dat is informatie over stedenbouwkundige vergunningen, eventuele bouwovertredingen en verkavelingsvoorschriften.
Die stedenbouwkundige informatie kan je notaris/vastgoedmakelaar verkrijgen door een uittreksel (vastgoedinformatie) te vragen uit het vergunningen- en het plannenregister bij de dienst stadsontwikkeling. Hoe dit moet, kan je hieronder lezen.
Voorwaarden
Een uittreksel vastgoedinformatie moet je mee afleveren bij de verkoop van een woning. Het uittreksel mag op het moment van de verkoop niet ouder zijn dan één jaar.
Procedure
- Aanvraag als notaris
U kunt enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat.
- Aanvraag als vastgoedmakelaar
U kunt een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal.
- Aanvraag als burger
Vraag de stedenbouwkundige inlichtingen aan via mail: vastgoedinformatie@hoogstraten.be bij onze dienst omgeving met vermelding van het adres voor de inlichting. Meestal vraagt uw notaris of vastgoedmakelaar dit document aan.
Hou rekening met een leveringstermijn van 30 dagen, na de ontvangst van de aanvraag.
Voor meer informatie kan je terecht bij de dienst omgeving via het telefoonnummer 03 340 19 11.
Bedrag
De prijs voor de vastgoedinformatie bedraagt € 75.