Wat maakt Hoogstraten uniek? Waar mogen we als Hoogstratenaar trots op zijn? In 2020 gingen we samen met inwoners, ondernemers en partners in onze stad op zoek naar het antwoord op deze vragen én daaraan gekoppeld naar een nieuwe identiteit.
Hoogstraten, hoogst hartelijk
Het resultaat? Een gloednieuw logo, nieuwe huisstijl en een ambitieus citymarketingplan! We willen van Hoogstraten een sterk merk creëren dat we de komende jaren binnen en buiten onze stad gaan uitdragen.
Tijdens onze zoektocht hebben we enkele belangrijke vragen gesteld. Wat verbindt de Hoogstratenaren? Wat maakt ons fier op onze stad? Hoe kunnen we ons onderscheiden van andere gemeenten? Kortom, wat maakt ons uniek? Zo kwamen we tot enkele boeiende antwoorden die we in een paar zinnen kunnen omschrijven:
“Hoogstraten is dé gezellige en bruisende stad op mensenmaat met veelzijdige voorzieningen zodat de inwoners actief kunnen genieten van het leven en hun thuis. In het gastvrije Hoogstraten hebben wij een warm hart voor jong en oud.” Kortom, Hoogstraten is een stad op mensenmaat, warm, gastvrij en veelzijdig: Hoogstraten, hoogst hartelijk.
Zoals je bovenaan al kon lezen heeft onze stad héél wat troeven, voor veel verschillende doelgroepen. Om dit unieke aanbod nog verder uit te lichten, zal je in de toekomst naast ons logo ‘Hoogstraten, hoogst hartelijk’ nog verschillende andere slogans zien opduiken. Zo maken we voor elke doelgroep die we aanspreken, het unieke karakter van onze stad nog duidelijker:
- Hoogstraten, hoogst natuurlijk
- Hoogstraten, hoogst inspirerend
- Hoogstraten, hoogst ondernemend
- Hoogstraten, hoogst zorgzaam
In onderstaande video vertellen enkele inwoners en ondernemers wat zij zo bijzonder vinden aan onze stad en lichten we een tipje van de sluier op over onze nieuwe merkidentiteit.
Waarom een nieuwe merkidentiteit?
Met de nieuwe citymarketingstrategie zetten we in op drie belangrijke doelstellingen:
- Trots onder de inwoners vergroten en meer verbinding creëren.
- Meer bezoekers aantrekken en het verblijfstoerisme vergroten.
- Het ondernemersklimaat versterken.
De komende jaren zullen we verschillende initiatieven nemen om hier verder op in te zetten. Wil je graag meer weten over onze citymarketingstrategie? In de brochure hieronder vind je alle details over ons citymarketingplan.