Eten en drinken

Middageten en tussendoortjes

In de voormiddag eten we tijdens de pauze fruit of groenten. De kinderen van Worteldorp mogen in de namiddag ook een koek eten. (geen chocolade)
De kinderen mogen heel de dag kraantjeswater drinken. Dit is gratis.  Ze brengen hiervoor zelf een drinkbus mee naar school.

Kinderen die ’s middags op school blijven brengen boterhammen en water van thuis mee. In de refter mag geen snoep gegeten worden. Een gezond tussendoortje zoals bijvoorbeeld een kaasje, worstje, groente of fruit mag wel. De kostprijs van het middagtoezicht zal aangerekend worden via de schoolrekening.

Verjaardagen

In de kleuterschool is een traktatie met een kleinigheidje toegestaan.  Dit moet iets zijn om op te eten in de klas; geen snoep en geen cadeautjes (ook niet als een soort verpakking).  IJsjes uitdelen mag bij warm weer en in overleg met de juf.
In de lagere school wordt er niet getrakteerd, maar wordt in de klas op een gepaste manier aandacht besteed aan de jarige.