Vanaf januari 2019 zetten we een nieuwe stap in de verbetering van onze dienstverlening. We maken een einde aan de lange wachtrijen op maandagavond (onze drukste dag). Wilt u op maandagavond langskomen? Dan vragen we u om voortaan een afspraak te maken. U wordt dan snel geholpen. Als u een afspraak hebt, biedt u zich op het afgesproken uur aan en u wordt vrijwel onmiddellijk voortgeholpen door een van onze medewerkers.
Hoe maakt u een afspraak?
- Via de website van de stad:
Surf naar www.hoogstraten.be/afspraak-maken en doorloop het menu om een afspraak te maken (meer info hieronder). - Telefonisch:
U kan steeds van thuis uit telefonisch een afspraak maken via 03 340 19 11. Onze medewerker zal met u verder bespreken voor welke dienst u een afspraak wenst te maken. In overleg wordt er een datum en uur vastgelegd. - Bij de onthaalmedewerker van het stadhuis:
Aan de onthaalbalie in het stadhuis is steeds een medewerker ter beschikking, aan wie u kan vragen voor u een afspraak vast te leggen voor een maandagavond. Zij helpen u graag…
Wanneer u een afspraak hebt gemaakt (online, telefonisch of persoonlijk), krijgt u steeds een bevestigingsmail toegezonden. In deze mail staat enerzijds de informatie over de afspraak zelf (product of dienst waarvoor u de afspraak hebt gemaakt, en de datum en het uur van de afspraak). Anderzijds vindt u in de mail ook eventuele bijkomende informatie over het gevraagde product of dienst. Wat moet u meebrengen? Hoeveel kost het product? …
Mocht u vragen hebben over het maken van afspraken, of zou u graag telefonisch verder geholpen worden, dan kan u steeds contact opnemen met de onthaalmedewerkers van het stadhuis (03 340 19 11 of onthaal@hoogstraten.be).
Nieuwe openingsuren
- Maandag:
• Ons snelloket aan de onthaalbalie is voortaan geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 20.00 uur. Aan het snelloket kan u terecht voor kortstondige klantencontacten die weinig privacy vragen. Zoals het afhalen van een paspoort of rijbewijs, het opvragen van attesten, de verkoop van vuilniszakken, het kopen van parkeerkaarten, enz…
• Voor onze andere producten of diensten kan u terecht bij onze loketten (eerst aanmelden via de ticketzuil) van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur.
• Maandagavond kan u op afspraak komen van 16.00 uur tot 20.00 uur. - Dinsdag en donderdag
• Ons snelloket aan de onthaalbalie is geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur.
• Voor onze andere producten of diensten kan u bij ons terecht van 9.00 tot 12.00 uur. - Woensdag
• Ons snelloket aan de onthaalbalie is geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur.
• Voor onze andere producten of diensten zijn we open van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur. - Vrijdag:
• Vrijdagvoormiddag kan u bij ons terecht van 8.30 uur tot 12.00 uur aan het snelloket.
• Voor onze andere producten of diensten zijn we open van 9.00 tot 12.00 uur
• Op vrijdagnamiddag zijn onze diensten voortaan gesloten voor het publiek (ook de onthaalbalie)
Hoe maakt u een afspraak via de website van de stad Hoogstraten?
Op de afsprakenpagina wordt u gevraagd voor welk product u een afspraak wenst .

U vult de gevraagde gegevens in, kiest een datum en een uur en klikt op de button 'afspraak maken'

Hoe verloopt een afspraak?
- U gaat naar de ticketzuil in de ontvangstruimte. U wordt gevraagd uw geboortedatum in te geven of u aan te melden met uw elektronische identiteitskaart (e-ID). Daar geeft u aan dat u een afspraak heeft. Het systeem vraagt u naar uw geboortedatum of uw idientiteitskaart. Het systeem herkent dat u een afspraak hebt gemaakt en verwittigt de stadsmedewerker waarmee u een afspraak heeft. Op deze manier weet het systeem bij welke medewerker u terecht kunt. U ontvangt een ticket.
- U gaat naar de wachtruimte en neemt plaats. Na korte tijd toont het digitale scherm het nummer van uw ticket en het nummer van de spreekkamer waar u zal ontvangen worden. U gaat naar de spreekkamer.
- In de spreekkamer wordt u door een gespecialiseerde medewerker voortgeholpen.