Op afspraak in het stadhuis

Een afspraak op maandagavond - hoe werkt het?

Vanaf januari 2019 zetten we een nieuwe stap in de verbetering van onze dienstverlening. We maken een einde aan de lange wachtrijen op maandagavond (onze drukste dag). Wilt u op maandagavond langskomen? Dan vragen we u om voortaan een afspraak te maken. U wordt dan snel geholpen. Als u een afspraak hebt, biedt u zich op het afgesproken uur aan en u wordt vrijwel onmiddellijk voortgeholpen door een van onze medewerkers. 

Hoe maakt u een afspraak?

  • Via de website van de stad:
    Surf naar www.hoogstraten.be/afspraak-maken en doorloop het menu om een afspraak te maken (meer info hieronder). 
  • Telefonisch:
    U kan steeds van thuis uit telefonisch een afspraak maken via 03 340 19 11. Onze medewerker zal met u verder bespreken voor welke dienst u een afspraak wenst te maken. In overleg wordt er een datum en uur vastgelegd.
  • Bij de onthaalmedewerker van het stadhuis:
    Aan de onthaalbalie in het stadhuis is steeds een medewerker ter beschikking, aan wie u kan vragen voor u een afspraak vast te leggen voor een maandagavond. Zij helpen u graag… 

Wanneer u een afspraak hebt gemaakt (online, telefonisch of persoonlijk), krijgt u steeds een bevestigingsmail toegezonden. In deze mail staat enerzijds de informatie over de afspraak zelf (product of dienst waarvoor u de afspraak hebt gemaakt, en de datum en het uur van de afspraak). Anderzijds vindt u in de mail ook eventuele bijkomende informatie over het gevraagde product of dienst. Wat moet u meebrengen? Hoeveel kost het product? …

Mocht u vragen hebben over het maken van afspraken, of zou u graag telefonisch verder geholpen worden, dan kan u steeds contact opnemen met de onthaalmedewerkers van het stadhuis (03 340 19 11 of onthaal@hoogstraten.be).

Nieuwe openingsuren

  • Maandag:
    • Ons snelloket aan de onthaalbalie is voortaan geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 20.00 uur. Aan het snelloket kan u terecht voor kortstondige klantencontacten die weinig privacy vragen. Zoals het afhalen van een paspoort of rijbewijs, het opvragen van attesten, de verkoop van vuilniszakken, het kopen van parkeerkaarten, enz…
    • Voor onze andere producten of diensten kan u terecht bij onze loketten (eerst aanmelden via de ticketzuil) van 9.00  tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur.
    • Maandagavond kan u op afspraak komen van 16.00 uur tot 20.00 uur.  
  • Dinsdag en donderdag
    • Ons snelloket aan de onthaalbalie is geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur.
    • Voor onze andere producten of diensten kan u bij ons terecht van 9.00  tot 12.00 uur.
  • Woensdag
    • Ons snelloket aan de onthaalbalie is geopend van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.30 uur. 
    • Voor onze andere producten of diensten zijn we open van 9.00  tot 12.00 uur en van 13.30 tot 15.30 uur.
  • Vrijdag: 
    • Vrijdagvoormiddag kan u bij ons terecht van 8.30 uur tot 12.00 uur aan het snelloket.
    • Voor onze andere producten of diensten zijn we open van 9.00  tot 12.00 uur
    Op vrijdagnamiddag zijn onze diensten voortaan gesloten voor het publiek (ook de onthaalbalie) 

Hoe maakt u een afspraak via de website van de stad Hoogstraten?

 

Op de afsprakenpagina wordt u gevraagd voor welk product u een afspraak wenst .

U vult de gevraagde gegevens in, kiest een datum en een uur en klikt op de button 'afspraak maken'

Hoe verloopt een afspraak?

  • U gaat naar de ticketzuil in de ontvangstruimte. U wordt gevraagd uw geboortedatum in te geven of u aan te melden met uw elektronische identiteitskaart (e-ID). Daar geeft u aan dat u een afspraak heeft. Het systeem vraagt u naar uw geboortedatum of uw idientiteitskaart. Het systeem herkent dat u een afspraak hebt gemaakt en verwittigt de stadsmedewerker waarmee u een afspraak heeft. Op deze manier weet het systeem bij welke medewerker u terecht kunt. U ontvangt een ticket.
  • U gaat naar de wachtruimte en neemt plaats. Na korte tijd toont het digitale scherm het nummer van uw ticket en het nummer van de spreekkamer waar u zal ontvangen worden. U gaat naar de spreekkamer.
  • In de spreekkamer wordt u door een gespecialiseerde medewerker voortgeholpen.

Maak nu een afspraak. Klik hier