FAQ

Veel gestelde vragen bij Vlieg Hoogstraten - Vakantie in Hoogstraten
Vlieg Hoogstraten

Moet ik inschrijven voor een activiteit van Vakantie in Hoogstraten?

Ja, je moet inschrijven voor activiteiten van Vakantie in Hoogstraten.

Tenzij anders vermeldt in de folder Vakantie in Hoogstraten, de gratis activiteiten. Toch kan je alle activiteiten terugvinden op het inschrijfsysteem van TicketGang. Wanneer je niet moet inschrijven voor een activiteit, kan je zich toch op TicketGang aanmelden en ben je zeker van je plaats.

Mag iedereen deelnemen aan de speelpleinwerking?

Speelpleinwerking is voor kinderen die naar de lagere school gaan. Gaat je zoon of dochter in september na de zomervakantie naar het eerste leerjaar, mag hij/ zij komen mee spelen. Kinderen die in het zesde leerjaar zitten mogen ook nog komen meespelen.

Inclusief
Kinderen met een beperking of kinderen die extra aandacht nodig hebben, zijn welkom bij Vakantie in Hoogstraten en dus ook op het speelplein.

Heeft uw kind extra ondersteuning nodig? Dan vragen we om voor de start van de zomervakantie contact op te nemen via vlieg@hoogstraten.be. We bespreken samen de specifieke situatie en zorgen voor ondersteuning op maat in onze mate van het mogelijke.

Moet ik inschrijven voor de voor- en naopvang van speelpleinwerking?

Ja, de voor- en naopvang van speelpleinwerking wordt georganiseerd door Landelijke kinderopvang – Stekelbees.

Meer informatie kan je terugvinden op hun webpagina.

Waar kan ik inschrijven voor activiteiten van Vakantie in Hoogstraten?

Je kan zich op twee plaatsen inschrijven.

  1. Online via https://ticketgang.hoogstraten.eu

Je moet een gezinsaccount hebben om deel te nemen aan Vakantie in Hoogstraten.
Meteen online betalen.

  1. Balie dienst toerisme.

Je kan dienst toerisme terugvinden in de kelder van het historisch stadhuis op Vrijheid 149, Hoogstraten.
Dienst toerisme is geopend:

Maandag – vrijdag: 09.00 – 12.00 uur & 13.00 – 16.00 uur.
Zaterdag: 10.00 – 12.00 uur & 13:00 – 16.00 uur
Zondag: 10.00 – 14.00 uur

Vanaf april tot en met september: ook open op zon- & feestdagen.
Je kan cash of met bankcontact betalen.

Wat kost een activiteit van Vakantie in Hoogstraten?

Activiteiten van Vakantie in Hoogstraten verschillen in prijs.

  • Vlieg- UiT activiteiten liggen de prijzen tussen €5,00 en €35.
  • Speelpleinwerking kost per dag €6,5.
  • Kampen liggen de prijzen tussen €27 en €160.

Waar kan ik mijn fiscaal- of mutualiteitsattest terugvinden?

  • Fiscaalattest
    Deze kan je terugvinden op uw gezinsaccount van TicketGang onder de knop ‘Attest’. In mei kan je het fiscaalattest van het voorgaande kalenderjaar terugvinden.
  • Mutualiteitsattest
    Deze kan je terugvinden op uw gezinsaccount van TicketGang onder de knop ‘Attest’. Na afloop van elke activiteit kan je het mutualiteitsattest terugvinden.
  • Downloaden doe je zo:

    Klik de activiteit waar van je een attest wil downloaden;
    Linksboven van het scherm klik je op downloaden;
    Het attest komt in PDF op je computer.

Kan ik een activiteit van vakantie in Hoogstraten annuleren?

Ja, je moet melden bij de jeugddienst dat je niet aanwezig zal zijn op een activiteit van Vakantie in Hoogstraten. Dit gebeurd via mail naar vlieg@hoogstraten.be of telefonisch naar de jeugddienst 03340 19 78.

Hoe sneller de jeugddienst de melding krijgt dat je niet aanwezig zal zijn, hoe meer kans dat er nog een ander kind van de wachtlijst naar de activiteit kan.

Wanneer ik een activiteit heb geannuleerd, krijg ik dan mijn geld terug?

Wanneer je een maand voor start van de activiteit annuleert krijg je je geld terug min een administratieve kost van €2 per activiteit per kind.
Hiervoor heeft de jeugddienst je IBAN-nummer en rijksregisternummer nodig! Zet deze al bij in de mail naar vlieg@hoogstraten.be

Wanneer je minder dan een maand voor activiteit annuleert krijg je je geld niet terug.

Bij doktersattest krijg je je geld wel terug. Hiervoor heeft de jeugddienst je IBAN-nummer en rijksregisternummer nodig.

De jeugddienst verzamelt twee maandelijks alle annulaties om ze dan terug te storten. Het kan dus voorvallen dat je twee maanden op je geld moet wachten.

Plan bewust je vakanties in!

Klik, foto!

Op activiteiten van Vakantie in Hoogstraten worden vele foto's genomen! Deze worden wel eens gebruikt voor gemeentelijke publicaties zoals Info'Zine, vakantiefolder, facebook van de stad Hoogstraten, Vlieg Hoogstraten,... 

Heb je niet graag dat je kind op de foto staat of gepubliceerd wordt, stuur dan voor de verschillende vakanties een mail naar vlieg@hoogstraten.be

Wat als ik niet kom opdagen bij een activiteit van Vakantie in Hoogstraten?

Wanneer je niet hebt geannuleerd bij de jeugddienst en je komt niet opdagen, wordt dit genoteerd.
Bij 3 keer zonder tijdige annulatie niet komen naar een activiteit wordt u uit het systeem geschrapt. Je kan niet meer deelnemen aan activiteiten van Vakantie in Hoogstraten.

Plan bewust je vakanties in!

Waar kan ik mijn verloren voorwerpen ophalen?

Wanneer de jeugddienst verloren voorwerpen vindt, kan je deze ophalen bij dienst voor toerisme.

Wat moet ik meenemen naar een activiteit van Vakantie in Hoogstraten?

Dit staat steeds vermeld in de folder Vakantie in Hoogstraten.
Bij kampen en uitstappen krijg je 3 dagen voor activiteit een mail van de jeugddienst wat er in de rugzak moet.

Meestal gaat dit om:

  • Bij Vlieg- UiT activiteten:

Kookschort bij kookactiviteiten
Kleren die vuil mogen worden bij knutselactiviteiten/ spelactiviteiten
Makkelijke schoenen.

  • Bij uitstappen:

Lunchpakket
Voldoende water
4-uurtje
Zonnepet, zonnecrème
Regenjas
KidsID
Eventueel zakcent van €5

  • Bij Speelplein:

Lunchpakket
4-uurtje (geen snoep)
Drankje
Speelkleren
Thema gerelateerde voorwerpen indien vermeld in folder of mail

  • Bij kampen:

Makkelijke kledij en schoenen
Lunchpakket
U krijgt voor elk kamp een informatie mail!

 

Dit laten we thuis: GSM, chips, snoep, spelcomputer, juwelen,….

Ik ben geen inwoner van Hoogstraten, kan ik toch deelnemen aan een activiteit van Vakantie in Hoogstraten?

Je kan deelnemen aan activiteiten van Vakantie in Hoogstraten ook al ben je geen inwoner van Hoogstraten. Je moet wel een gezinsaccount hebben op https://ticketgang.hoogstraten.eu

Hoe verloopt de werking van de wachtlijsten?

Wanneer een activiteit volzet is, kan je je op de wachtlijst laten zetten. Je weet ook meteen op welke plaats je staat voor die bepaalde activiteit. Op TicketGang onder de knop 'Jeugdaanbod' opvolgen op welke plaats je staat op de wachtlijst. 

Wanneer er plaats vrij is, word je gecontacteerd door de jeugddienst via mail of telefonisch.